Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

21 Aralık 2010 Salı

"Yetenek sizsiniz ve reyting kurbanı deli saraylı"

Bilen bilir televizyonla aram yoktur ama seyrettiğim 2-3 program da yayından kaldırılırsa işte o zaman söyleyecek bir kaç sözüm olmalıdır.
Perran Kutman, Çetin Tekindor, Cüneyt Türel, Köksal Engür gibi dev isimlerin ve gelecek vaad eden pek çok oyuncunun biraraya geldiği, milli mücadele yıllarını anlatan, tiyatro tadında harika bir dizi vardı "Deli Saraylı".
Gelecek vaad eden oyuncu derken şundan bahsetmek istedim, mesela,dizide "Emir Zahir" karekterini canlandıran Kenan Ece'nin Avusturya Lisesi'ni bitirdiğini, sonra 2004 yılında Amerika'da Davidson College'de tiyatro ve ekonomi eğitimini tamamladığını,ardından iki yıl boyunca Gaeity School of Acting 'de oyunculuk derslerine devam edip İrlanda'nın en köklü televizyon dizisi "Fair City" 'de 13 bölüm rol aldığını ve İrlanda Devlet Tiyatrosu "The Abbey" 'de çalıştığını biliyor muydınız?
İşte böyle oyuncular olunca diziyi izlemek ayrı bir keyif veriyordu bana,diyordum ki bu kadar yozluğun içinde böylesi bir dizi bulmak, ergen problemleri, kadın kıskançlıkları, yasak ilişkiler olmadan bir diziyi sürdürmek ne kadar muhteşem bir şey!
Demez olaydım, önce saati değişti, ardında günü, sonra yine günü değişti artık saatini takip edemez olduk, seyirciye zerre kadar saygısı olmayan bir kayıtsızlıkla dizi apar topar son bölümün son 10 dakikası içinde bitirildi.
Benim gibi pek çok insanın tepkisini toplayan bu konu show tv'ye atılan maillerle yetkililere duyuruldu ancak şahsım adına hiç bir cevap gelmediğini de üzülerek belirtmek istiyorum.

Gelelim bir diğer kafamı kurcalayan konuya.
Yetenek Sizsiniz Türkiye'de geçtiğimiz haftalarda yarışan bir çocuk vardı, sanırım 17yaşında, hani şu iyi rap yapan.Küfürlü de rap yapıyorum demişti, çocukla yarım saat konuştular, tekrar söylettiler vs..Ardından bir adam geldi, kum ile resim yapıyor. Olağanüstü bir yetenek, insanı hayretler içinde bırakan cinsten. Kum ile düz bir satıhta resim yapıyor, yalnızca parmaklarını kullanarak şekiller veriyor o kum tanelerine. Bir bakıyorsunuz bir adam manzara izliyor ardından bir kaç parmak darbesiyle bambaşka bir manzaraya dönüşüyor resim. Bu sanatçı, gösterisini bitirdiğinde 3 jüri üyesi de evet diyerek adamı uğurluyor. ama hepsi bu.
Teşekürler, başarılar.
Adama kim olduğunu, nereden geldiğini, bu işe nasıl başladığını sormadılar bile. Yoksa sordular da ben mi kaçırdım?
Mesleğini, bunu nasıl yaptığını, Türkiye'de tek mi olduğunu merak ettim mesela ama hiç bir şey sormadılar. Sansasyon değil de sanat olunca ilgi çekmiyor mu acaba merak ettim.

Bir diğer konu da şudur ki bu Pazar yine aynı programda bir adam çıktı, tipik şaklaban, Yıldız Tilbe'nin şarkısı fonda çalarken onun taklidini yaptı, izlemek için insanın midesinin sağlam olması gerekir o derece. Ve bu adamı Hülya Avşar neredeyse sonuna kadar reddetmeden izledi ardından da "evet" dedi!!! Neyseki diğer jüri üyeleri "hayır" dedi de böyle bir rezaletten kurtuldular.
O adamın hemen ardından gencecik bir çocuk çıktı sahneye, programın yapıldığı yerden katılıyor yarışmaya Aydın'dan. Üzerinde Efe kostümü, pek heyecanlı belli, diyor ki zeybeğimizi göstereceğim.

Çocuk sahneye çıkıyor 30 saniye sürmüyor, hemen tüm jüri üyeleri arka arkaya reddediyorlar ve çocuk öylece kalıyor sahnede, gösterisi başlamadan bitiyor. Oysa çok genç, çok istekli ve o yöreye ait bir gösteri sergileyecek. Yalnızca 1 dakika izlemek,sonuna kadar izleyip hayır diyerek teşekkür etmek zor geliyor jüriye. Şaklabanlık yapan o adamı sonuna kadar izliyorlar ama o genç çocuk kimbilir nasıl da hazırlanmışken saygı göstermiyorlar.

Sonrasında çocuk diyor ki "Aydın'ımıza hoşgeldiniz, babam organik tarım yapıyor ve size incir ikram edeceğiz" diyor ve babası ellerinde poşet poşet emek verdiği ürünlerden jüriye veriyor, jüri çocuğa 30 saniye tahammül edememişken bence biraz mahçup hediyeleri kabul edip çocuğu uğurluyorlar.

Emeğe saygı, izleyiciye saygı, tahammül nerede?
Reyting dediğimiz olgu kaliteden bu kadar yoksun,izleyen kitleyi bu kadar göz ardı eden bir hadise midir?
Boşuna aptal kutusu demiyorlar o zaman bu televizyona...
Programı izleyip bu detaylardan hoşnut olmayan, deli saraylı dizisini takip eden ve benimle aynı görüşü paylaşan arkadaşlar var mıdır?

8 yorum:

Gizzy dedi ki...

cnm söylediklerine sonuna kadar katılıyorum...şuanki izlenen dizileri düşünüyorum da birinde aşiret töre diğerinde tecavüz edilen kızı kurtarma sürekli bi silahlar patlıo kabadayılık saygı gören bi şey olmuş çıkmış ben tv izlemeyi bıraktım inan akşamları kitap okuyorum daha faydalı...işte biz böyle saçma sapan şeylere saygı gösterip asıl saygıyı hakedenleri görmezden gele gele bu hallere geldik umarım bi an önce toparlanır daha doğru düzgün saygılı ahlaklı bir millet oluruz...

Ful yaprakları dedi ki...

Gizem'cim,
aynen, aşiret, tecavüz, mafya..
gencecik beyinlere şiddet aşılıyorlar..
bende okuyorum akşamları bol bol, ya da arkadaşlarla dışarı çıkıyorum, sohbet ediyorum, bir şeyler içiyorum, güzel bir yemek yiyorum.tiyatro, sinema mesela..
O aptal kutusundan uzak durmak lazım uzak:(

Adsız dedi ki...

Gizzy' ye hak veriyorum.Neden dizilerde son yıllarda sürekli silah,mafya,aşiret,ağalık,tecavüz konuları işleniyor anlamak mümkün değil.Sanki koskoca memleket böyle yaşıyor.Kabul etmiyorum ve izlemiyorum bu tür saçmalıkları.Ve izlememenizi de tavsiye ederim zira psikolojik açıdan da insanın enerji frekansını negatife düşürüyor bu tür dizi ve programlar.

Güzel bir konuydu sevgili Ful,güzel de bir gün dilerim.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Geç saate alınınca anladım zaten dizinin gidici olduğunu.
Aynen dediğin gibi Ful,içinde tecavüz,ensest ilişkiler olmadımı dizi tutmuyor.
Kültürel içerikli diziyi napıcak bu millet? :((

Ful yaprakları dedi ki...

Onur,
Bence reyting denilen şey aslında bize empoze edilmeye çalışılan şey.
İnsanları aptal yapmak istiyorlar ve onlara beyinlerin uyuşturan ahlaklarını çökerten içi boş yapımlar veriyorlar.Şu an pek çok dizi böyle...
Enerji emiyor kesinlikle haklısın,
sana da iyi bir gün diliyorum :)

Ful yaprakları dedi ki...

içimden geldiği gibi,

kesinlikle, saatiyle o kadar çok oynadılar ki eyvah dedim!

Unknown dedi ki...

katılıyor destekliyorum hatta o dizi için ben de mail göndermeyi düşünmüştüm yemeyin bu güzelliği diye ama geri dönmezler diye yapmadım kaç kere yaptıysam aynı oldu...
Yeteneksiz Türkiye diyor Rengin o programa çocuktan al haberi işte...
Ama dediğin gibi asıl yetenekleri de 3 evet le gönderirler işte eşek hoşaftan ne anlar hesabı...

Ful yaprakları dedi ki...

Funda'cım,

bu söze bayılıyorum işte, eşşek hoşaftan ne anlar?

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!