Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

19 Ağustos 2010 Perşembe

"kasiyerlerin işkence teknikleri"


Yer : İstanbul Anadolu Yakasında bir market
Zaman : Bugün-saat 12:30 civarı

Olay 2 kişi arasında geçmektedir.
-Ben ve Markette kasada görevli kız!

Öğle tatilinden istifade caddenin üzerindeki adı sanı duyulmamış ama mahalle marketler zincirlerinden biri olan bir markete gittim. Kendilerine özel kartları bile var yani, öyle düşünün!
Raflarda fiyatlarını göremediğim ama 6 al 5 öde kampanyası olduğuna dair bir yazı bulunduğundan dolayı aldığım- paketin üzerinde "ekonomik 3'lü paket" ibaresini okuduğum- browni intense paketlerim ve soğuk bir soda ile sıcaktan bunalmış kasaya geldim.

Browni intense'in tek fiyatı : 0,50 kr.
Pakette üç tane var ve ekonomik paket yazdığına göre 1,50 Liradan daha uygun olacaktır düşüncesiyle tek değil de ekonomik paketi tercih ettim.

Ben - "Browni paketinin fiyatını öğrenebilir miyim?"

Baygın bakışlı market kasiyeri - Yanında sohbet ettiği 2 kızın sesinden beni duyabildiğini sanmamama rağmen hafifçe kolunu kaldırırak,, browni paketini yürümesi gereken ama yürümeyen banttan aldı - "Hmm, diiittt 1,50 Lira.."

Ben - "Ama orada kampanya yazmışsınız".

Baygın bakışlı market kasiyeri -"O kampanya normal kek browni için geçerli."

Ben - ...ve ben uzmanlık sorusunu merakla soruyorum:
"Hmm peki tekli ambalajla aynı fiyata geliyorsa neden 3'lü pakete ekonomik demişler,fiyatının daha uygun olması gerekmez mi?"

Baygın bakışlı market kasiyeri - Bu sorumun yarısını duydu, diğer yarısını da yanında hiç susmayan 2 görevli kıza bakarak ve sonra bana dönüp derin bir iç geçirerek yanıtlamadan suratıma öyle boş boş baktı.

O bakışı görmenizi isterdim!
Antartikanın yüzölçümünü sormuşum gibi, boş, sen manyak mısın gibi yılgın bir ifadeyle..oysa ben müşteriyim fiyatını sormak en doğal hakkım.

Ben - Fişimi alabilir miyim? (iyice gıcıklaştım)

Baygın bakışlı market kasiyeri - fişi kasadan çıkarırken,içinden bana küfür ediyor!

Ben -
Bir de sodayı açmanızı rica edeceğim.(Bu kadar da kibarım)

Baygın bakışlı market kasiyeri - Sohbeti bırakıp bana doğru döndü, suratıma şişeyi geçirecek ya da kafamı kasanın içine sıkıştırmak suretiyle bana işkence edeceğini sandım ama daha küçük bir hamleyle gözlerimin taa içine bakarak suratıma ofladı, bedgin,bezgin,nereden geldin başıma ben burada sohbet ederken der gibi...derken derin bakışmadan ibaret bu romantik anı bölerek sürekli konuşan kızlardan bir açacak istedi ve lütfedip sodamı açtı.


Marketten çıktım, çıkarken güzel şeyler(!)düşündüm onun için!


....

Sizi seviyorum ben uyuşuk,bilgiye ve meraka olan ilgisi sadece mahalledeki insanların dedikodusundan ibaret olan insanlar!

siz olmasanız ne ile besleneceğim ben ?


32 yorum:

Gizzy dedi ki...

cnmm okurken çok güldümmm o insanlardan her markette her kasada mevcut sanırım:):):)

Zeynep'in Evi dedi ki...

nekadar benzer hisler içerisindeyiz:) oysaki bizim mahallemizdeki market de kart çıkartacak kıvama gelmiş, ama çalışanlarının sadece kasalarını süslemek ve karşı kasadaki arkadaşıyla sohbet etmek için oturduklarını nasıl göremezler ki

Ful yaprakları dedi ki...

gizzy,

güldürdüğüme sevindim :))
evet hemen hemen her markette var bunlardan bölünerek çoğalıyorlar,
ama kızın soruya karşılık o bakışı gözümün önünde, görmeniz lazımdı:))

Ful yaprakları dedi ki...

zeynep,

sorma ya, kartları da var ama bak adam olamıyorlar, kız benden nefret etti iki dakikada oysa ben müşteriyim ya onlara para kazandırıyorum:)

bön bakışlı uyuşuk kız, hayatımda bir anı artık ehehehe:)

aksilaz dedi ki...

Büyük marketlerdekilerde bunlardan farksız değil maalesef.

Oruç tutsaydın bunlar başına gelmezdi :)

Ful yaprakları dedi ki...

aksilaz,

büyük marketlerde amirini çağır bana diyebilme lüksün oluyor buralarda ondan nispeten yoksunsun çünkü büyük ihtimal amir de iiçeride uyuyor:)

oruçla ne ilgisi var bunu şimdi :)

aksilaz dedi ki...

Oruçlu halde Browni yemezdin heralde :)

Ful yaprakları dedi ki...

farzet ki,akşam iftarda gittim orucumu browniyle açacağım:)

kız yine aynı kız tavrında bir değişiklik olmaz bence :)

aksilaz dedi ki...

O zaman daha kötü bence. Orucu küfürle açardın gibime geliyor :)

Ful yaprakları dedi ki...

kasiyer kızı arada özleyeceğim ama, bir kaç günde bir gidip bakasım var orada mı ne yapıyor rahatı yerinde mi diye? :)

aksilaz dedi ki...

Kampanyasız ürünleri tercih et :)

stuven dedi ki...

hiç sevmem hayatından bezmiş tipleri. madem sevmiyorsun yaptığın işi sevdiğin bi iş yap...

FFatiHH dedi ki...

Ben olsam ,geri döner.Bir sakız alır.onun da fişini ister.karşısında açıp çiğner bi kez de patlatır.elimle bi selam çakar çıkardım. :)

umursamaz dedi ki...

amma cins insanlar var, onlar olmasa biz kımle once sinir harbı yapıp sonrada o andan uzaklasıp guldurecek :)

öykü dedi ki...

Ful oncelıkle sen bır musterı olark olayında yerden goge haklısın..
oyle kasıyerler var kı ınsanın gercketen kanını donduruyor bu ayrı


ama ben yıne de onlara cogunluk olarak hak verıyorum
nedenıne gelınce
ınsanla ugrasmak
hızmet sektoru
en zor sektorlerden bırısı

ben kac kez abuk subuk bısey yuzunden kasadakı kıza avaz avaz bagıran sorunu ogrendıgımde ıse
bu muymus dıye
dudak ucuklatacak kadar anlamsız bısey ıcın o genc kızı paspas yapan


dah adogrusu ego tatmını yapan

cunku normal sartlarda o tarzda bı genc kızla konusma sansı bıle yokken onu yerden yere vuran cok ınsanı maalesf gordum..

ıste bu yuzden ben bu kasıyerlere daha bı toleransla bakıyorum

cunku bız onlarla sadece o anı yasıyoruz

onlarsa gun boyu belkı bızden bı oncekı musterıde
,
abuklugun otesınde sorunları yasıyor ve sessız
ve saygılı suskun kalmak zorunda kalıyrolar..

ıslerı cok zor

bazen o an
sana denk geldıgı gıbı
hareketlerı
bı oncekı anlamsız yasadıklarının tesırı ıle bıle olabılıyor..

ben senın ıncelıklerını nezaketını bılıyorum
ve evet bazen ne yazık kı senın gıbı musterıler de tam tersıne kasıyerler tarafından bu tarz tuhaf durumlara maruz kalıyor

sen yıne ıncelıklerle dolu ful olarak kıbarca gecıstırmıssın olayı


sevgılerımle.

UykusuZ dedi ki...

kalbimiz birmiş Fullll :)), dün akşam best buy da benzer bir durum yaşadım.
telefon 3g hızında internete çıkıyormuş, bu da yeni satış tekniii demek ki, ulen heryerde 3g hızında internet yok ki, annatamadım bunu hatuna, (kartımı kaybetmemek için hep kotuma ataşlı taşırım, sanırım kartımı gordu ozur diledi ve gitti)

Ful yaprakları dedi ki...

aksilaz,

hehe bu bakış açısını sevdim bak:)

Ful yaprakları dedi ki...

stuven,

aynen, madem sevmiyorsun o zaman o iş sana işkence gelir..

belki de mecburiyetten yapıyordur bu işi.

Ful yaprakları dedi ki...

kısaca fd,

onu yaptıktan sonra o 3 kız birleşir döverdi beni :))

Ful yaprakları dedi ki...

pırıltılım,

evet, onlar olmasa biz ne yaparız ;))

Ful yaprakları dedi ki...

Öykü'cüm,

hassasiyetini ve güzel bakış açısını çok sevdim, çok haklısın insanlar kimbilir nasıl davranıyorlar kıza..o da belki bıkmıştır ve bana denk gelmşitir bu da olası tabii.
ama o zaman adamına göre muamele devreye giriyor, yani benim kibarlığıma ve güleryüzüme karşın o şekilde davranması sanırım çok da alışılır bir durum değil.
dediğin gibi ben bir şekilde nezaketimi koruyarak atlattım olayı ama gıcık bir günümde olsaydım yanmıştı o kız :))))

Ful yaprakları dedi ki...

uykusuz,

sen de mi mağdursun ehehe:))
satış danışmanları,kasiyerler..bazıları o kadar ilgili oluyor ki ben şaşırıyorum güleryüzüne ve sabrına bazıları da tam tersi..
bize rastlıyorlar sık sık ama :)

FFatiHH dedi ki...

biz de birleşir..tüm cikletleri yerdik.

Adsız dedi ki...

Kasiyer kızın tırnakları ojelimiydi? Ojelerin yarısı dökülmüş ve tırnakları özensizce kesilmişmiydi? Elleri erkek eline benziyormuydu?trikotaj atölesinden kasiyerliğe terfi etmiş bir edası varmıydı?

göldeki ev dedi ki...

hizmet sektörü kesinlikle çok zor.
özellikle onların aldığı maaşa nazaran gördükleri muameleyi göz önünde bulundurduğunda daha da zor. ama ne olursa olsun en azından poşet alabilir miyim dediğinde kafana atacak; bir soru sorduğunda belki kafa kaldıracak ve hiçbirşey bilmeyecek kadar zor olmamalı...
ama şuda bi gerçekki onlar o market sahibi ya da yetkilisine buna ekonomik dedik fiyatı da aynı belirleyiverdik ne iş patron dese gözüne yumruğu yer.

Elif Gizem dedi ki...

hahahah demek Antartikanın yüz ölçümünü sormuşsun gibi baktı :)) birde onların canım, hayatım vs. gibi kırk yıllık arkadaş modunda hitap edenleri var ki, bende onlara hiç katlanamam.

Sanart Madamı dedi ki...

Ben de bugün red bull alıyorum 18 yaşından küçüklere satmıyoruz dedi kasiyer. Ya hu deve kadar boyum var bırak 18 i 28 gösteren bi adama bu sorulur mu. Hem ayrıca bira mı aldık enerji içeceği altı üstü. Çok dolmuşum bu konuda burda görünce bi içimi dökeyim dedim (:

Ful yaprakları dedi ki...

Syrakusa/Beter Böcek,

ellerine hiç dikkat etmedim desem :)

Ful yaprakları dedi ki...

gonlumunbayramlari ,,
evet ne olursa olsun güleryüzü hak ediyoruz.
şartlar zordur, sorunlar vardır ama insanın suratına da oflanmaz ki :)

Ful yaprakları dedi ki...

kısaca fd,

olabilir :D

Ful yaprakları dedi ki...

elif gizem,

evet tanımadığı insanlara cnaım tatlım diyenler vardır dimi?

sevmem ben de onları..yapmacık gelir pek.

Ful yaprakları dedi ki...

sanart madamı,

iyi yaptınız,

yine beklerim :)

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!