Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

10 Mart 2009 Salı

"Hoşgörü ve güven"


Perşembe günü "Yine grip salgını" yazısını yazmıştım, aman şöyle korunuyorum aman böyle diye...Ama korkuyordum bir yandan da ve cuma günü gayet mutlu, sağlıklıydım biraz halsizdim gerçi ama haftasonu yapacaklarımı düşünüyordum. Gece uyudum, sabaha karşı bir uyandım ki bademciklerim botoks yemiş gibi şişmiş! Aman ne şişmek yutkunamıyorum, burnum tıkalı...Birdenbire oldu her şey, moralim nasıl bozuldu anlatamam, bademcik şişse lanet olsun ki ateş de olacak dedim, telkin etmeye çalıştım kendimi olmadı, 1 ay geçmedem bu kış 3.gribimi yaşadığım için çok moralim bozuldu uzun uzun ağladım...ağlarsam sanki düzeleceğimden değil moral bozukluğu işte...
Ama azmettim dışarı çıkacağım ben diye, giyindim, almam gereken ihtiyaçlarım vardı kapalı bir alışveriş merkezine gittim, sabah aldığım grip ilacından heralde kendimi she-ra gibi hissediyordum, lay lay lom boğazım şiş ama iyiyim ben diye, saat öğlen oldukça bir çöküş başladı bende:( Gözlerim kapanmaya, üşümeye, başım dönmeye başladı. İşte kaçınılmaz son dedim kendime ve öğleden sonra eve geldim, ateşime baktım 37 yok ama inanamadım 20 dakika sonra yine baktım 38, sonrasına bakamadım zaten titeremekten maalesef antibiyotik almak zorunda kaldım...Bademciğim şişmese ve ateşim olmasa sorun değil ama bu kaçıncı ya!Antibiyotik her zaman mideme dokunur benim, öyle de oldu, midem delinmiş gibi bir yandan da onun ağrısını çektim.Berbat bir haftasonu geçirdim, ağlamaktan yoruldum, çok moralim bozuldu...
Dedim ki neden bu kadar hassas bir bünyem var benim, çocukluktan beri hep sağlık sorunları yaşarım, bir türlü düzelemem, ya grip, ya mide, ya diğerleri...(Esas beni yoran diğerleri oldu zaten..)
Pazartesi bu durumda işe gidemeyecektim tabi. Gözler yarım, sinüsler tıkalı müdürümü aradım.Dedim ki böyle böyle, tabii ben dürüstüm ateşim düştü dedim, ne malum dimi sanki bugün çıkmayacak, tabii bu laf artık nasıl anlaşıldıysa, sanki keyfi olarak ben bugün gelmiycem ya canım dinlenmek istiyor gibi mi algılandı anlamadım; "kuruma gelin, vizite kağıdı alın, doktora gidin, rapor alın yoksa izin veremem ayrıcalık olur size dedi, diğer arkadaşlar gripli gripli çalışıyorlar dedi.
Ben şok geçirdim tabii, gripli çalışmak marifet midir?
Benim bugün tek dersim var, aksayan bir şey de olmayacak ama işi böylesine yormak doğru mudur?
Bize bu "kahraman insanlar" yüzünden sürekli grip bulaşıyor olabilir mi?
Onlar bir gün kendilerini toparlasalar evlerinde aksırıp tıksırsalar da mikroplar haftalarca ensemize yapışmasa olmaz mı?
Ateşli işe gelip bayıldığınızda bir maaş ikramiye mi kazanıyoruz?
Bir gün izin istiyorum sesim boru gibi çıkıyor, diğerli gripli geliyor siz de gelin yoksa rapor alın deniliyor.
Çok şaşırdım, herkesin bünyesi bir midir?Ben minimini çıtı pıtı bir şeyim zaten, 47 kilo gelirdim,narin zayıf, çocukluktan beri, hani derler ya 7sinde neyse 70'inde o diye. Ben gripliyken salya sümük hangi karıncayla nasıl ilgilenebilirim? Nasıl iş yaparım diye düşündüm,telefonu kapattım.
Benim arabam yok, onu bırakın olsa da depo suyla mı çalışıyor? Ayın 9'u olmuş maaşımı alamamışım, hastayım ve bana diyorlar ki buraya gelin. Ben evden çıkacak oraya gelebilecek olsam zaten benim yorganın altında elimde mendille midemi ağrıtan ilaçlarla evde işim ne?
Çıkamadım tabii evden dışarı, rapor falan da alamadım, hasta insana üstelik daha maaşını vermemişler diyorlar ki gelin rapor alın...
Prosedür denilen şey karşılıklı hoşgörüyle halledilebilecek keskinliğe sahiptir.
Eğer çalışkan, işe yarayan bir elemanınız size boru gibi bir sesle telefon açıp hastayım diyorsa ve siz buna inanmıyorsanız bu elemanınızın motivasyonunu sıfıra düşürür...
Ertesi gün ayaklarında hal olmadan işe gelip baygın gözlerle sağa sola bakarak da size bir fayda sağlayabilir mi onu da ayrıca bir düşünün derim ben.
Daha ben rapor falan alamadım diyemedim, müdürün odasına kadar yürümek bile gözümde büyüyor ki:)
Ben daha iyiyim ve en geç bir kaç güne toparlanırım, yine arı gibi çalışırım Allah dermansız uzun süreli tedavili hastalık vermesin ama ,
"Sağlık" hayattaki en önemli kavram, ve rapor konusunda işimi yokuşa sürenlerin gripli olsa da işine gelen "kahraman personellerden" grip kapıp da ertesi gün yatağa düşmeyeceğini hiç kimse garanti edemez...

11 yorum:

rahat-sız hatun dedi ki...

Geçmiş olsun canım ya sabah bende bi kalktım boğazım berbat su bile içemiyorum ve şuan işteyim :( heryerim ağrıyo masada uyumamak için kendimi zor tutuyorum.

Bu patronlar hep böyle şerefsiz zaten. iyiki gitmemişsin rapora falan ne salaklar ya oraya kadar gelsem zaten çalışırım. Pis patronlar!

öykü dedi ki...

Çok gecmıs olsun sevgılı Ful bı an once toparlaman dılegıyle

Robin Goodfellow dedi ki...

ya koyun onlar ful yaprakları
ben 39 derece ateşle işe gittim dayanamadım bayılacaktım izin istedim müdür bana bari öğlene kadar kal dedi.
ben de isterseniz kovun ama dayanamıyorum dedim aldım izni ama ertesi gün raporlu raporlu gittim işte kimse de madalya takmadı.
şimdiki aklım olsa gitmem evde dinlenirim.
bunlar böyle.

Ful yaprakları dedi ki...

hatuncum,
çok haklısın, sana da çok geçmiş olsun, öncelik sen'sin bunu sakın unutma!
öykücüm,
teşekkür ederim,

Puck;
koyun konusunda katılıyorum sana,
önemli olan sağlık.gerisi boş, bomboş...

foodbynil dedi ki...

geçsin gitsin artık çok geçmiş olsun fulcuğum(nasıl hitap edeceğim bilemedim bide:s)ben grip değilim aslında ama ne bilemedim.
hadi iyileş dön dolaş yine gel:D

Ateş Böceği dedi ki...

çok geçmiş olsun umaraım sağlığına bir an önce kavuşursun :)

guguk kuşu dedi ki...

Yavvvvv, kimmiş bu patron denilen nazi kılıklı caniiii. Sen maaş verme bide izin verme. Canım benim geçmiş olsun, bol vitamin ve ilaçlarla en kısa zamanda düzeleceksin korkma. (öpcektim de vazgeçtim, hani hastasın ya, bana bulaşmasın diye:)

kardelen dedi ki...

çok geçmiş olsun bu günlerde herkeste bu grip bizim evdende yel gibi geçti çok şükür bana uğramadı. Bu patronları hiç sorma hep böyle anlayışsızlar. tek düşündükleri şey sadece iş. Kendi senin gibi hasta olsa bir hafta gelmezdi işe kesin. Allah bunları nasıl bilirse öyle yapsın. Boş ver inşallah en kısa zamanda iyileşir ayağa kalkarsın sevgilerimle...

GeCe dedi ki...

geçmiş olsun bende kafamı kaldıramazken odamda olmaya gayret ediyorum ama diğer insanlar neyse

Aslında ateş çıkması vucudun hastalıkla savaşmasının göstergesidir mecbur kalmadıkça bu durumda antibiyotik kullanmıyorum ben sadece yatıp dinleniyorum savunma sisteminin savaşmasını bekliyorum

Unknown dedi ki...

Grip o ne meret şeydir.Beni paçavraya çevirdi.Ben şunu öğrendim artık ne zama çok korunursam hasta oluyorum
Sanırımaklımızdan çıkmadığı için beyi onu kodluyor veee hastalık geliyor.

Seyyah dedi ki...

çok geçmiş olsun..
mevsim geçişlerinde biraz daha dikkatli olmak lazım, hele ki hassas bir bünyeye sahipsek..umarım kısa sürede toparlanırsın..

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!