Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

13 Şubat 2009 Cuma

"dürüstlük"

"Söylemeli mi, söylememeli mi?" yazımı hatırlayanlar merak etmiştir belki ne yaptım diye...
Normalde bu zihniyette insanlara ceza vermek isterdim. Bunlar emeğinin karşılığını vermeyen, sert karakterler... Ama ben
iyi bir insanım, bunu çok açık yüreklilikle söyleyebilirim, herkes kendini iyi diye niteleyebilir evet, ya da neye göre kime göre hangi duruma göre iyisin diyebilirsiniz. Ben her durumda ve her koşulda iyi olandanım, ne olursa olsun, bazen bana çok şey kaybettirse de hep dürüst olmaktan yanayım. Bu ay çok borcum vardı, muhasebenin benim "sözde sömürü" anlaşmamı unutmuş olması benim lehime işleyebilirdi.Misal maaşımın yarısı doktor ve hastane parasına gitti, bunun sebebi sigortamı geç yapmaları ve benim tüm tahlil ve işlemlerime tam para ödememdi.Beni mağdur eden onlardı.Bugün parça parça verilen maaşın 2.kısmını almaya gittim, aldım ama içim rahat etmedi.Dürüstlük için muhasebeye telefon açıp söyledim, karşılığında "konuşayım" yanıtı aldım. Üzerimden bir yük kalktı, doğruyu bilmenin ve söylemenin hafifliğine bıraktım kendimi. Ben yönetici olsam ve böyle bir durumda personelimin beni uyardığını görsem ona mükafaat veririm parayı geri almak yerine..Bakalım bana ne olacak derken, odama girildi belli ki daha muhasebeden ses çıkmamış, bir selam, bir kolay gelsin, bir nasılsınız yok.Benim varlığım yokmuş gibi davranıldı, içimden dedim ki aslında o zihniyete yakışan bu değil ama BANA yakışan benim yaptığımdı.Parayı geri alsalar da almasalar da ben vicdanımın sesini dinledim ve kendime olan saygım 2 kat daha arttı...

11 yorum:

Aylin Ünlü dedi ki...

İnsanın kendine yakışanı yapması her zaman en doğru davranış biçimi,özellikle bunun için tebrik ediyorum.

Ful yaprakları dedi ki...

Sevgili Aylin, çok teşekkürler.dürüstlükten şaşamadım bakalım karşımızdakiler bu davranış karşısında ne yapacak ben en çok onu merak ediyorum:)

öykü dedi ki...

Cok guzel bı ınsansın Ful,
bunu okudgum yazılarının butununden cıkarmıstım..
Ama bu son yazınla percınlendı..

Ful yaprakları dedi ki...

Öykü'cüm çok saol, utandım ama :)
ben de senin için öyle düşünüyorum dilerim bir gün bir yerde tanışma fırsatımız olur seninle.

Ateş Böceği dedi ki...

Önemli olanda bu değilmi sen kendine saygı göstermezsen başkalarından saygıyı beklemek hata olur .Dürüstlük önemlidir iyi olmakda önemlidir Ama kendimizi kullandırmadığımız sürece .Özellikle patronlar bunu çok iyi yaparlar kullanırlar.Ve o patron eminim yine fark etmicektir çünkü bunun senin dürüslüğün olarak değil muhasebenin hatası olarak değerlendirecektir....

guguk kuşu dedi ki...

Böyle yapacağını düşünmüştüm hep, önemli olan insanın içinin rahat olması.

Ful yaprakları dedi ki...

Sevgili Ateşböceği,
nedense ben de senin gibi düşünüyorum:) Bence de muhasebenin hatası olarak kayda geçecek, benim dürüst olmam pek de öenmli olmuyor işte.ama deiğim gibi ben kendime saygımı yitirmemeliyim, böyle davranırsam kazanacağımı biliyorum çünkü Allah bütün bu davranışlarımı görüyor ve patronların değerlendirmesi pek de önemli olmuyor,önemli olan Hayatın beni değerlendirmesi ve ödüllendirmesi:)
Sevgili guguk kuşu;
demek böyle düşünmüştün, kendimi çok iyi anlatabiliyorum demek ki, sevindim:))

sevgiler,

GeCe dedi ki...

tebrik ediyorum çoğu zaman cesaret edilemez vicdanın dediklerini yapmaya ama en doğru olan onun sesidir bu sesi hiç kaybetmemen dileğiyle

sumesev dedi ki...

tebrrikler.Allahın insana verdiği en güzel davranış biçimi bence.Bende her zaman dürüstümdür.Her koşulda.Ne olursa olsun yapılması gerekende bu dur bence.yazılarınızı hep okumaya çalışıyorum. sevgiler

Aylin Ünlü dedi ki...

Vereceğim adresimi diğeri ile değiştirirsen sevinirim Aslı,sevgiler...

http://aylinzeynepunlu.blogspot.com/

Ful yaprakları dedi ki...

Sevgili Gece ve Sumesev;

Vicdanın varlığından hala haberdar olmamız, böyle bir zamanda harika!
Güzel yorumlarınıza çok teşekkürler,
Sık sık yazın bana,lütfen.

Sevgiler,

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!