Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

24 Şubat 2009 Salı

"çalışanın elması kızarır mıymış?"

Bir kaç gündür ortalarda yoktum fark ettiyseniz:)
İş yoğunluğu çok fazla olan bir haftayı geride bırakıp bu haftayı sessiz sakin ve kendi planladığım şekilde işlerle geçireceğim derken, üstün üstü yanına çağırdı beni.
Olay dün gerçekleşti, telefonda sesini duydum, "sizinle bir şey konuşacağım" dedi.
Eyvah dedim...Zira işten çıkartılacağımı, kriz mağduru şirketin kurbanı olacağımın gözbebeklerimin içine içine bakarak yüzsüzce söyleneceğini hayal ettim.
Asansöre nasıl bindim, nasıl yanına gittim bilemiyorum.Oturdum derin bir nefes aldım heyecanımı belli etmemeye çalışarak.Dedi ki "sizden bir şey rica edeceğim.."Ohh bir rahatladım, neşelendim...Sanırsınız bana çekilişle 7 gün 8 gece 5 yıldızlı otelde tam pansiyon tatil çıktı! Yüzüm gülüyor, iş ne olursa olsun diye,dileyin ne dilerseniz diye:) Sonra işi anlattı, temeli mesleğime dayanıyor, kolay gibi görünüyor ama bakacağım tabii, peki diyerek odama gittim.
Bilişimden geldiler bilgisayarıma gerekli programları yüklediler ve başladım.Tüm işleri askıya alıp bu iş üstüne yoğunlaşmaya başladım, başladım ama bitecek gibi değil.Tek tek ilmek ilmek işler gibi yapıyorum işi, çok uzun yorucu, ekrana bakmaktan gözlerim kaydı,başım döndü,bir yandan da karıncalar başımda...Yaramazlıklarını her zamanki sakinliğimle,anaçlığımla karşılamadım bu sefer, o ara kim üzdüyse dikkatimi dağıttıysa sıkı bir azar işitti benden!
Neyse akşama kadar kolayladım ama çok yoruldum...Bugün de devam ettim ve büyük bir kısmını bitirdim diyebilirim.Yalnız esas bir detayım var anlatacak.Bu sabah yanıma gelip işi kontrol etmek istediğini söyledi, yaptıklarımı görünce beğendi, teşekkür etti ve ardından bu işi yıllardır ben yaparım, kimseye güvenip de bu kayıtları vermem, size güvendim,önceki işlerinizden ciddiyetiniz anlaşılıyor o yüzden verdim, kıymetinizi bilin gibilerinden bir şeyler söyledi.Bu sözler beni mutlu etti, çünkü o kişinin ne kadar katı, dobra ve nazik olmadığını biliyorum.Güvenmese işi bana vermezdi ya da bana iltifat etmezdi çünkü öyle yapıda biri değil diye düşündüm.
Sevgilimle konuşurken bunu söyledim, işi sana yıktı sonra da piyazlıyor yağlıyor dedi.Ama ben bana güvendiği kısmının gerçek olduğunu söyledim..O bunun gerçek olmadığını ayrıca güvenin bir şey ifade etmediğini, maddi anlamda bir şey almak için çalıştığımı ve bunu ona yansıtmaları gerektiğini söyledi.Haklı tabii.Ama iş hayatını bilmiyor ki, çalışınca görecek...İş yok, kriz var, maaşlar düşük, şükredip idare etmeliyim.Başvurduğum hiç bir yerden tek mülakat görüşmesine bile çağırılmadım ki bu bugüne dek görmediğim bir şeydir.Arkadaşlarım işsiz..her an çıkartılacak korkusuyla yaşıyorlar.Sevgilim ise onu öyle söyleme, bunu böyle yapma, tepkini göster,cumartesi mi çalırıyorsun gitme diye sürekli isyana teşvik ediyrr benii:)Ben de zamanında çok isyan ettim ama bu zaman isyan zamanı değil. Beni çalıştığında anlayacak ama bu kadar müşkülpesentlikle, kaprisle nasıl bir iş hayatı olacak bilemiyorum. Sıfırdan yönetici olacak,bende tek tek basamakla çıkmadan,tecrüben olmadan hiç bir şirket o kadroya almaz diyorum..Yönetici olsa keşke de ben de mutlu olsam, haklı çıkmak değil amacım,aksine çok ama çok sevinirim. ama beni dinlemiyor gibime geliyor, sonra bakıyoruz ki dediğim gibi olmuş ama o bunu yaşayarak görüyor...
Her neyse konumuza dönelim yani dediğim gibi o kişinin karakterini bildiğim için bu güven olgusunun gerçekliğini biliyorum, o tipte insanlar kolay kolay iltifat etmez, işi verir ve teslim alır,usülen teşekkür eder! Olay onlar için bu kadardır.Kim ne derse desin ben yeni bir iş daha yapmanın,yeni bir tecrübe kazanmanın mutluluğuna eriştim:) Tamam zor bir işti, diğer işlerim kaldı, gözlerim ağrıdı ama biliyorum ki benim çalışkanlılığım ve işi iyi yapışım fark ediliyor.İşte beni mutlu eden bu.Bu arada yazılarımı takip edenlerden maaş konusunda ne oldu diye merak edenler vardır.Ben söyledikten sonra 3 gün geçti, haber verdiler, evet düşük olacakmış, kaç ay fazla verdiysek keseceğiz diye.1 ay fazla verdiniz dedim ama yine de onlar bakacakmış, baksınlar...Neticede ben söyleyerek dürüstlüğümün yolunda kendime olan saygımı bir kez daha kazandım.
Neticede olumlu yönlerin yanında doğal olarak yorgunum,başım dönüyor, dinlenmek istiyorum..
İş hayatında hep aynı şeyler oluyor. Olaylar ve kişiler zaman zaman değişse de aslında yaşadıklarımız hep aynı...

Bu kadar acıdan ağzımız yansa da daima : "Katlan, sabret, dayan!" politikası...
Belki bir gün bir şeyler değişir:)
Ne dersiniz?

16 yorum:

kardelen dedi ki...

Hiç çalışma fırsatı bulamamış bir bayan olarak iş kadınlarına her zaman hayran olmuşumdur hem iş hem ev gerçekten çok zordur işleri . Hele birde böyle bir ortam da çalışmak ayrı bir külfet. Ama sizin gibi başarılı bayanlar her işin üstesinden gelecektir eminim size çalışma hayatınızda başarılar dilerim sevgilerimle...

ıvır zıvır dedi ki...

inşallah değişir diyelim son cümlenize...ve ilk cümlenizdeki sizi silenler...:) onlar kimdir niye silmiştir diyecem ama hiç merak etmeyin sistemsel bişi galiba... herkesde aynı dert var dünden beri.... sevgilinizde umarım kendi istediği gibi biyerde işe başlar :)...
işinizi her daim iyi yapabilmeniz dileğiyle...

kırmızılı dedi ki...

yavrum,izleyici zımbırtısında anonimler görünmüyormuş artık o yüzden azalma olmuş ben de dün şok olmuştum neden düştü la bunların sayısı diye :)
öğrendim rahatladım :D

Ful yaprakları dedi ki...

Leydielif;

teşekkür ederim:))
Zoru başarıyoruz ama yorgunluk ve zorlamalar beraberinde hastalıklar getiriyor.Ben 1 sene bir rahatsızlıkla boğuşrum mesela.Bu 1 yılın ardından devam ettiğim 5.iş yerim:)
Dilerim sağlıkla başarıyla devam edeirm:)

Ivır zıvır:)

inşallah diyorum inşallah:))

Kırımızılım,

demek öyle ha:)
oh be rahatladım ama utandım da, sildim hemen yazıdan o kısmı :))

Adsız dedi ki...

ya sabır çeke çeke buralara geldik ..sabır ,sabır ...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

ful yaprakları merhaba,bloggerda bir genel sorun olmuş...yoksa kimse kimseyi silmiş falan değil ama sen bende gözükmüyorsun.belki 15 kez denedim hata kodu veriyor...bir ara tekrar deniyeceğim bilgin olsun.sevgiler

Ful yaprakları dedi ki...

içimden geldiği gibi,
neden böyle oldu acaba neden beni ekleyemiyorsunuz :(((

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

şimdi ekledim benim profilde ismin var ama senin izleyici bölümünde yokum.aklımı kaçıracağım deli beni etti bugün bu şey beni...dur bakalım sistem düzelene kadar bekleyelim...ok?

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

yorum yazmıştım ama o da mı gelmedi??

öykü dedi ki...

Sevgılı Ful
gerckten cok kotu gunler yasanıyor ve an gelıyor en yakın arkasadının ısten cıkarıldıgını nogrenebılıyrosun..
bence sana verılen ek ısı oldukca basarıyla da yapttıgına gore hıc sorun gıbı kabul etmemek gerekıyor.
sen de oyle yapmıssın zaten
sevgılerımle:)

guguk kuşu dedi ki...

Fulcüm, senin için çok sevindim. Ne olur her zaman kendi içinden geleni yap ve sonra kimsenin lafına takma. Hatta ne diyeceğini bildiğin kişiye anlatma. Hayatta en kızdığım şeyler mutlu mutlu birşey anlattıktan sonra karşımdakinin böyle bilmişlikler taslaması.Sen kendin gibi davran, kararını vermeden önce de sonra da fikirleri önemseme. Sonunda mutlu oldun mu? o zaman ok.Ve sevgilini kınıyorum. Olaylara fazlaca zihinsel bakması çok sıkıcı.

Robin Goodfellow dedi ki...

ya aslında bir çalışanı sadece maddi anlamda motive edemezsin bence
yaptığın işin beğenildiğini,takdir edildiğini görmek gerekiyor.
sözlü olarak başarımın takdir edilmesi benim için ekstra primden daha da önemlidir çünkü insanlar bunu kolay kolay söylemezler.özellikle de üstlerimiz.
onlar azarlayarak ,fırçalayarak "ben öyle karar verdim" diyerek yöneticilik yaptıklarını sanıyorlar ama başarılı bir olayda bir bravo demeyi çok görüyorlar. o yüzden bir afrein almak ve onay görmek önemlidir azizim.

Çocukla Kampa Gidilir (mi?) dedi ki...

Ne samimi bir blog..
Ne insan-i tepkiler..
Kırılmaman dileklerimle...

Sevgiler..

Brajeshwari dedi ki...

İnsan severek yaptığı her işte, paradan daha önemli şeyler kazanır. Sabır göstermek, atılmaktan korkarak çalışmak yerine sevmeyi dene ..O zaman para da -statü de gelir bence... Yolun açık olsun Ful'cum..Sevgilerimle..

Ful yaprakları dedi ki...

pinokyoörgü07;
evet sabır sabır:)

içimden geldiği gibi;
bence teknik arıza düzelecektir.yoksa çok kötü bir durum bu,bugün ve önümüzdeki günlerde düzelmesini, düzelmemesi durumunda senin sabırla eklemeye çalışmanı diliyorum:)

Öykü'cüm;

evet,arkadaşlarımın işsiz kalması çok ama çok kötü...

Sevgili Guguk Kuşu;

Sevgilimi kınama lütfen:))
Ben de ona bilgiç şirin diyorum zaten.hani şu şirinler çizgifilmindekinden:))
onun tavrı öyle, niyeti kötü değil biliyorum ama dannn dann diye söyleyip ardından benim anlatmak istediğim o değildi diyor.O mantık adamı, zihinle işi, kafası çpok çalışıyor ve fazlasıyla şüpheci.Bu yüzden her davranışı kötü yönünden algılıyor genellikle şüpheyle bakıyor ama tanısan öyle biri değil işte.Diyorum ya çok karmaşık çooooook :)))

Sevgili Puck;

Evett haklısın, çalışan olarak motive edilmeye de ihtiyacımız sonsuz..iyi bir laf, takdir, övgü almayalı o kadar zaman olmuş ki resmen bunları duyunca buldumcuk oldum :))

Sevgili KYBELE F ;

Dünyama hoşgeldin:)
İyi dileklerine çok teşekkürler,
sevgiler

Sevgili Brajeshwari ;

Senin yorumların ayrıca bir önemli benim için,
çok teşekkürler:))

Herkese SEVGİLER,

Rumuz dedi ki...

insan bir işi yapabildiğini gorunce ne kadar mutlu oluyo. sende bu hazzı tatmıssın. sabır her derdin ilacı mühim olan altında kalmamak...

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!