Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

8 Ocak 2009 Perşembe

"Kulağımın pası silindi!"

Ekonomik kriz müzik endüstrisini de vurdu. Zaten mp3 yüzünden uzun zamandır ayakta durmaya çalışan müzisyenler ve yapım şirketleri şimdilerde yeni albümleri çıkarmak için bekleme kararı alıyormuş. Durum böyleyken müzik marketlerde raflar, bir yığın müzik diye nitelendirilen zırvadan ibaret! İsmail YK kimdir, Ebru Yaşar ne iş yapar?Hadise Eurovision'da neler yapacak? Bu sorular işin beni ilgilendirmeyen kısmı...
Ben, "Müzikten anlayan adamlar bu aralar ne dinleyebilir de kulağının pası silinir?" ya da "müzik adına değişik ve denenmemiş işler var mı Türkiye'de?"sorularıyla ilgileniyorum :)
Kulağına yeni lezzetler çalmak isteyenler için güzel bir önerim var size, iyi bir müzik grubu öneriyorum : "gevende"
2000 ‘de Eskişehir’de kurulan ve 2002'de gevende ismini alan grubun tarzı ‘’Psychedelic Folk’’ olarak adlandırılıyor.
Ahmet K. Bilgiç, Ömer Öztüyen,Can Ömer Uygan,Okan Kaya ve Gökçe Gürçay'dan oluşan gruba çok sayıda müzisyen de eşlik ediyor. İlk ve şu an için tek albümleri "ev"; Baykuş mğzik etiketiyle piyasada yer alıyor.
Grubun çok farklı enstrümanlar eşliğinde yorumladığı 9 şarkısı var albümde.43 dakikalık kısa bir albüm olmasına rağmen defalarca dinleyebileceğiniz ve her dinlediğinizde tadını daha yoğun alacağınız bir albüm.
Benim favorilerim özellikle çelik çomak, nayu, okyanus düğünü ve gözağrı...Şarkılarda kullanılan belli bir dil yok, çıkış şarkıları "Nayu" sözleri tersten okunan bir şarkı mesela, diğer sözler de melodi eşliğinde uyduruluyor.Kendilerine ait bir vokal dilleri ve doğaçlama gelişen sözleri var.Henüz canlı performanslarını izleyemedim ama en kısa zamanda izlemek istiyorum. Alternatif, farklı, kaliteli, her türlü tadı ve yorumu barındırıyor.
Dünyanın pek çok ülkesini gezen ve çeşitli festivallerin aranan ismi olan Gevende üyeleri şu sıralar askerlik görevlerini tamamlıyorlar.Yazın festivallerde karşımıza çıkacaklarına eminim! Dinlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.






4 yorum:

bookworm dedi ki...

Çoook beğendim. Dediğin gibi, benim de kulağımın pasını sildi! Paylaşımın için çok teşekkürler:)

Robin Goodfellow dedi ki...

ben de kaliteli müzik duyunca kulaklarımın pası siliniyor.sabah akşam işe gidiş-dönüşlerimde kulağımdan mp3 çalarımın kulaklığını çıkartınca çevreden resmen müzik zehirlenmesi yaşıyorum :S

öykü dedi ki...

Muzık benım hayatımın vazgecılmezı.. Bu yazınızdakı parcayı ...Inanılmaz sevdım.. Paylasım ıcın tskler.

Erhan dedi ki...

ooowww evet.. şu bildiğimiz Canon Rock'u kendi tarzlarına uyarlamışlar. melodi ve ritmleri çok hoşuma gidiyor..
isteyen arkadaşlar youtube'dan Canon Rock'un elektrogitar ile çalışmış versiyonunu dinleyebilir :)) paylaşımın için çok teşekkürler.

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!